loading...

خرید بلیط اینترنتی - بلیط اینترنتی - بلیط ارزان

بازدید : 536
چهارشنبه 5 شهريور 1399 زمان : 18:43

مقبره ماوسولوس ، مقبره ساخته شده در هالیکارناسوس برای Mausolus ، فرماندار امپراتوری پارس بود. این ساختار چنان پیروزی زیبایی شناختی در نظر گرفته شده بود که Antipater از Sidon آن را به عنوان یکی از هفت عجایب خود در جهان باستان معرفی کرد. از آن زمان كلمه مقبره بطور كلی برای هر آرامگاه بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است و این 10 مورد برتر از معروف ترین آنهاست. متأسفانه آرامگاه معروف ماسولوس آن را در این لیست قرار نداد. در اثر زلزله آسیب دیده و سرانجام توسط صلیبیون اروپایی در قرن پانزدهم از هم جدا شدند.

مقبره ماوسولوس ، مقبره ساخته شده در هالیکارناسوس برای Mausolus ، فرماندار امپراتوری پارس بود. این ساختار چنان پیروزی زیبایی شناختی در نظر گرفته شده بود که Antipater از Sidon آن را به عنوان یکی از هفت عجایب خود در جهان باستان معرفی کرد. از آن زمان كلمه مقبره بطور كلی برای هر آرامگاه بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است و این 10 مورد برتر از معروف ترین آنهاست. متأسفانه آرامگاه معروف ماسولوس آن را در این لیست قرار نداد. در اثر زلزله آسیب دیده و سرانجام توسط صلیبیون اروپایی در قرن پانزدهم از هم جدا شدند.

10. مقبره کوروش

مقبره کوروشflickr / Sebastia Giralt

کوروش بزرگ در قرن ششم قبل از میلاد بنیانگذار و حاکم امپراتوری وسیع فارس بود. مقبره مهمترین بنای تاریخی در پاسارگاد ، پایتخت باستانی ایران در ایران مدرن است. هنگامی که اسکندر تخت جمشید را غارت کرد و آن را ویران کرد ، به مقبره کوروش سفر کرد و به یکی از رزمندگان خود فرمان داد تا وارد این بنای تاریخی شوند. در داخل او یک تخت طلایی ، یک میز با ظرفهای آشامیدنی ، تابوت طلا ، برخی از زیور آلات حکاکی شده با سنگهای قیمتی و کتیبه ای از مقبره پیدا کرد: "رهگذر ، من کوروش هستم که امپراتوری را به ایرانیان دادم و پادشاه بود. آسیا " متأسفانه ، هیچ اثری از چنین کتیبه ای تا زمان مدرن باقی نمانده است.

9- مقبره لنین

مقبره لنین

مقبره لنین در مسکو به عنوان مکان استراحت فعلی ولادیمیر لنین است. بدن او از سال فوت در سال 1924 در آنجا در معرض دید عموم قرار گرفته است. این اجساد برای مرطوب کردن ویژگی ها و تزریق مواد نگهدارنده زیر لباس به کار روزانه نیاز دارد. ساركوفاگ لنین در دمای 16 درجه سانتیگراد (61 درجه فارنهایت) نگهداری می شود و در رطوبت 80 - 90٪ نگه داشته می شود. هر هجده ماه جسد برداشته می شود و تحت حمام شیمیایی ویژه ای قرار می گیرد. بازدید کنندگان مجاز به گرفتن عکس یا فیلم و همچنین صحبت و سیگار کشیدن در مقبره نیستند.

8. مقبره همایون

مقبره همایون

مقبره امپراتور مغول همایون ، توسط همسرش در سال 1562 میلادی مأمور شد. این نخستین آرامگاه باغ در شبه قاره هند بود و پیشینه ای برای معماری متعاقب مغول ایجاد کرد. مقبره در دهلی هند واقع شده است. با الهام از معماری فارسی؛ مقبره به ارتفاع 47 متر (154 فوت) می رسد. لایه بیرونی گنبد دوتایی از نمای بیرونی مرمر سفید پشتیبانی می کند ، در حالی که قسمت داخلی به حجم داخلی غار شکل می بخشد. در تقابل با گنبد بیرونی خالص سفید ، بقیه بنا از ماسه سنگ قرمز ساخته شده است. در حالی که مقبره اصلی ساخت آن بیش از 8 سال طول کشید ، اما در مرکز باغی به سبک فارسی 30 هکتار نیز قرار داشت.

7. Castel Sant'Angelo

قلعه Sant'Angelo

مقبره هادریان ، که معمولاً با نام Castel Sant'Angelo شناخته می شود ، یک ساختمان استوانه ای برجسته در رم است که در ابتدا توسط امپراطور روم هادریان به عنوان مقبره برای خودش و خانواده اش سفارش داده شد. خاکستر هادریان یک سال پس از مرگ وی در سال 138 به همراه همسر همسرش سابینا و اولین فرزند فرزند فرزندش در اینجا قرار گرفت. پس از این ، بقایای امپراتورهای موفق نیز در اینجا قرار گرفتند ، آخرین رساله ضبط شده Caracalla در سال 217. این ساختمان بعداً به عنوان قلعه و قلعه مورد استفاده قرار گرفت و اکنون موزه است.

6. مقبره جهانگیر

مقبره جهانگیرویکی پدیا / SohaibTahirST

مقبره جهانگیر آرامگاهی است که برای امپراتور مغول جهانگیر ساخته شده است و از 1605 تا 1627 حکمرانی کرده است. این آرامگاه معروف در لاهور پاکستان واقع شده است. پسرش 10 سال پس از مرگ پدرش مقبره را ساخت. در باغی با دیوارهای جذاب قرار گرفته است و دارای چهار مناره 30 متری است. فضای داخلی مزین به نقاشی های دیواری و سنگ مرمر رنگی است. قسمت داخلی مقبره یک سارکوفاگ ارتفاعی از سنگ مرمر سفید است که قسمت های آن با گل های معرق ساخته شده است.

5- حرم امام حسین

حرم امام حسینویکی پدیا / لری ای. جونز

حرم حسین بن علی در شهر کربلا واقع شده است و در محل قبر حسین بن علی ، نوه دوم محمد ، در نزدیکی محلی که در جریان نبرد کربلا کشته شده است ، ایستاده است. مقبره یکی از مقدس ترین مکان ها برای شیعیان است و بسیاری از آنها به این مکان زیارت می کنند. دیوار مرزی حرم ، دروازه های چوبی پوشیده از تزیینات شیشه ای را احاطه کرده است. دروازه ها به داخل حیاط باز می شوند که از 65 اتاق کوچکتر جدا شده و از داخل و خارج به خوبی تزئین شده اند. قبر حسین در یک سازه قفس مانند محصور شده است ، که به طور مستقیم در زیر یک گنبد طلایی یافت می شود.

4- مقبره شیروانشاه

مقبره شیروانشاهflickr / Rita Willaert

این مقبره بخشی از کاخ شیروانشاه ها ، بزرگترین بنای تاریخی شاخه شیروان-آبسترون از معماری آذربایجان است که در داخل شهر باکو واقع شده است. علاوه بر مقبره شیروانشاه ، این مجموعه شامل ساختمان اصلی کاخ ، یک غرفه سنگی کوچک ، آرامگاه های خاکسپاری ، یک مسجد و بقایای حمام خانه است. مقبره از نوع مستطیل شکل است و با یک حجره شش ضلعی تاج گذاری شده است که از بیرون با ستاره های چند شعاعی تزئین شده است. سلطان خلیل الله اول دستور ساخت این آرامگاه سبک را برای مادر و پسرش در قرن پانزدهم بنا کرد.

3. شاه-زیندا

شاه زیندا

شاه-زیندا یکی از مشهورترین مقبره های آسیای میانه است که در شمال شرقی ازبکستان واقع شده است. مجموعه شاه-زیندا از سه گروه سازه متصل به معابر چهار گنبدی متصل است. قدمت نخستین بناها به قرن 11 تا 12 باز می گردد. اما بیشتر ساختمانها به قرن 14-15 باز می گردد. نام شاه زیندا ، "پادشاه زنده" ، با افسانه کوسام بن عباس پسر عموی پیامبر محمد مرتبط است. به گفته لنج دار او را بریده شد اما سرش را گرفت و به چاه عمیق (باغ بهشت) رفت ، جایی که هنوز هم اکنون ساکن است.

2. ارتش ترااکوتا

ارتش Terracottaflickr / Pedro Szekely

آرامگاه اولین امپراتور سلسله شین (221 پیش از میلاد - 206 پیش از میلاد) که با موفقیت همه کشورهای رقیب را شکست داد و چین را متحد کرد ، در نزدیکی شهر شیان قرار دارد. مقبره امپراتور هنوز کاوش نشده است اما ارتش مایل به قبرس او را که در همان نزدیکی کشف شده است کشف کرده و به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری چین تبدیل شده است. تخمین زده می شود که در سه گودال حاوی ارتش Terracotta بیش از 8000 سرباز ، 130 ارابه با 520 اسب و 150 اسب سوار وجود داشته است که اکثر آنها هنوز دفن شده اند. ارقام شبیه به زندگی و به اندازه زندگی هستند. لاک رنگی رنگی ، ویژگی های فردی صورت و سلاح های واقعی که در ساخت این ارقام مورد استفاده قرار گرفتند ظاهری واقع بینانه ایجاد کردند. اگرچه سلاح ها به سرقت رفته و رنگ آمیزی بسیار ناپدید شده است ، وجود آنها به معنای شهادت میزان کار و مهارت در ساخت آنها است.

1. تاج محل

شماره 1 مقبره معروف در جهانflickr / دنیس جارویس

تاج محل در آگرا یک آرامگاه بی نظیر از سنگ مرمر سفید است که بین سالهای 1632 تا 1653 به دستور امپراتور مغول شاه جهان به یاد همسر محبوب خود ساخته شده است. تاج یکی از آرامگاه های بسیار مرتفع و زیبا در جهان ، یکی از شاهکارهای معماری مغول و یکی از شگفتی های بزرگ هند است. بنای این اثر "پارگی بر گونه های ابدیت" است ، در واقع این مجموعه بصورت یکپارچه از سازه ها ساخته شده است. علاوه بر مقبره مرمر گنبدی سفید ، چندین ساختمان زیبای دیگر ، استخرهای منعکس کننده ، و باغهای زینتی گسترده با درختان و بوته های شکوفه نیز در آن قرار دارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 228
  • بازدید کلی : 17376
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی